Jeg tror vi endelig har klart det!!

Processed with VSCO with a5 preset

God kveld vakre mennesker! Håper alle har en skikkelig fin pinse så langt. Jeg skal faktisk være så ærlig å si at jeg ikke har den fjerneste anelse hva pinsen egentlig handler om. Jeg trodde egentlig jeg hadde ganske grei kontroll på alle helligdager og hvorfor de feires, men når det kommer til pinse er jeg faktisk helt blank. Uansett må man jo bare elske helligdager som treffer på en Mandag. Hei langhelg og lange dager sammen med barna. Eller barnet, snuppeliten har så mange gode venner  som tar henne med på ulike sprell så i dag har det bare vært oss tre. Jeg tror hun syns fet er litt greit å komme seg ut av huset av og til. Lille T er en liten hissigpropp om dagen. Mye av det er nok bare en fase. Utviklingen hans har skutt i været de siste ukene. Han serverer nye ord daglig og fysikken hans blomstrer. SÅ moro å være med på.

Jeg syns noe av det fineste med å ha barn er muligheten man får til å være med på alt som skjer. Få lov til å følge med mens de sakte men sikkert blir uavhengige mennesker. Alle de små tingene som utgjør så mye. Jeg blir såå fascinert.

En annen grunn til at han er litt hissig er nok fordi han er litt trøtt. Vi er inne i en prøvefase der vi dropper luren på dagen helt for å se om han legger seg på kvelden. Så langt har jeg bare en til å si “HALELUJA”!! De tre siste dagene har lille Mr. “Jegvilikkesove” lagt seg og sovnet klokken 19!!! Altså vi danser på bordet her hjemme. Tre lange kvelder sammen til å bare gjøre akkurat det man vil! 

Jeg har gruet meg sånn på å ta fra han luren. Man leser så mye og over alt finner jeg saker om hvor viktig søvn er for barnets utvikling, at søvn avler søvn og blablabla. Derfor har jeg følt at jeg gjorde noe dumt mot lille T om jeg tok fra han dagsøvnen. Det gjelder å droppe Google og heller tenke selv. For hallo i luken! Han får jo mye mindre søvn nær han sover en time lur på dagen og sovner fire timer senere på kvelden. De tre siste nettene har han sovet gjennom i hele 12 timer i strekk! Yamaaan! 

Jeg lovet meg selv når jeg fikk barn nr 2 at jeg IKKE skulle bli en sånn som bare snakket om barna sine hele tiden. Vel, jeg feila den! Det blir bare sånn. Barna tar så stor plass i livet ens at det ikke går å komme unna. Mulig det blir kjedelig for dere å lese om, haha! Men jeg er bare såå glad for å få til leggingen!

 

-M

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg