Mine topp 10 “moments” i livet!

Jøss, det er når man skal skrive ned slike ting som det her man innser hvor A4 livet ens egentlig har vært, haha! 

På min liste over topp 10 moments eller på godt norsk hendelser i livet finner du verken fallskjermhopp eller gjeve priser, men gosh for en liste likevel. Jeg setter så uendelig stor pris på alle de fine tingene som har skjedd i livet mitt hittil. Sleng på et aldri så lite giftemål, muligens enda en baby og drømmejobben så er lista komplett. Det er mange fordeler med å blogge, en av de er at du ofte får muligheten til å sette ting i perspektiv. 

Derfor vil jeg gi alle en liten utfordring. Det høres kanskje teit ut, men jeg lover deg at du kommer til å bli overrasket. Skriv ned de 10 mest minnerike opplevelsene du har hatt i livet ditt. Også leser du dem for deg selv etterpå. Å få ting svart på hvitt er et undervurdert verktøy i hverdagen. Tar du utfordringen? 

Her er i alle fall mine beste øyeblikk i livet:

 

 BARNA MINE!!

 

 

 

Klart de kommer på første plass. Det aller største som har skjedd meg noen gang er å bli mamma. Rart å tenke på at jeg en gang sa at jeg muligens trodde jeg ikke ville ha barn. Nå ler jeg meg ihjel av det. Altså jeg vet at det er skikkelig klisje, men jeg skjønner ikke hva livet mitt hadde vært uten barna mine.

 

KJÆRLIGHETEN

 

 

Noen ganger er det slik at kjærlighet ikke er alt som skal til for å få ting til å fungere. Det var liksom aldri noen selvfølge at det skulle bli oss to uansett hvor mye vi elsket hverandre. Derfor setter jeg uendelig stor pris på at det ble oss og at vi kan dele hverdagen sammen. For selv om han syns jeg er et ordentlig “kjerring gnag” noen ganger og jeg syns at han er en deltidsdust er det ingen andre i hele verden jeg heller vil være “kjerring gnag” for. 

 

 

 Å BLI STORESØSTER

 

 

 

Det er litt vanskelig å sette de opp etter størrelse disse hendelsene siden alt betyr ulikt, haha! Jeg hadde først nummerert, men så tok jeg det bort siden det ble helt feil. Men altså, neste på lista (som ikke står i kronologisk rekkefølge) er å bli storesøster. Herregud så sinna jeg har vært på de to små brødrene mine opp gjennom tidene, men åh så kjedelig barndomsminnene mine hadde vært uten dem. Jeg husker forresten at jeg gråt en skvett når jeg innså at eldste broren min ikke ble en jente og at jeg seriøst trodde mamma tullet med meg når jeg fikk vite at jeg skulle få enda en bror. Nå er jeg bare glad for å ha vært omringet av mye testosteron i barndommen og tror det har gjort meg godt (bill.mrk dramaqueen). 

 

 LAPPEN

 

For en sykt kjip ting å ha på lista tenker du kanskje, for de fleste voksne mennesker har jo lappen. Men jeg er ikke som de fleste voksne mennesker, faktisk føler jeg meg ofte mer som en hjelpesløs åtteåring uten fotfeste i livet. Å ta lappen utsatte jeg til jeg ble 21 år og fryktelig konsekvensbevisst. Jeg var blå på leppene av mangel på oksygen når jeg parkerte bilen etter oppkjøring og kunne ikke tenke meg at et eneste voksent menneske med vettet i behold ville gi meg tillatelse til å håndtere en maskin på flere hundre kilo. At jeg besto med glans uten en eneste anmerkning er derfor et av mine fineste øyeblikk i livet. 

 

 Å BLI TANTE

 

Å bli tante er en ganske fin bonus i livet. Sånne barn man kan låne litt men så levere tilbake når alvoret som bleier, mat eller oppdragelse setter inn. Jeg kommer til å bli en stykk sykt happy bestemor. 

 

 Å FLYTTE FRA VESTLANDET

 

Det høres kanskje rart ut for mange av dere som følger bloggen min fast. For jeg skriver jo ofte at jeg savner vestlandet og gleder meg til å reise dit. Men en av de beste tingene som har skjedd meg er faktisk å få muligheten til å flytte derfra. Jeg skal skrive mer om det i et innlegg senere. Men raskt forklart handler det litt om det å få muligheten til faktisk å savne de tingene man liker med noe, men plukke bort det man hater. 

 

 Å KJØPE HUS

 

​Den ene gangen i livet jeg virkelig føler at jeg casha inn en hel drøss av voksenpoeng. Fader heller, man blir ikke mer voksen en når man sitter i banken, skriver under på å bli gjeldsslave og plutselig eier et helt hus. “Bittersweet” har aldri vært et mer riktig ord en for akkurat det jeg føler rundt huskjøp. Det er liksom helt villt gøy og spennende men skikkelig skummelt på samme tid. Det aller værste var når lånesummen plutselig viste seg i nettbanken min, altså må de virkelig det? Din saldo: – millioner. HJELPES!

 

 Å REISE PÅ KJÆRESTETUR

 

Kanskje en litt snodig ting å sette inn mellom alle de livsavgjørende greiene jeg har rablet ned her. Men, jeg har vært mamma så lenge jeg kan huske. Jeg har faktisk vært mamma siden før jeg i det hele tatt hadde muligheten til å reise utenlands aleine. Og når jeg og kjærligheten ble sammen, ble vi liksom en familie med en gang. Å reise uten barn har alltid vært veldig uaktuelt for meg, men når muligheten til å reise en uke til spania aleine sammen med kjærligheten bydde seg, grep vi den raskt. Dette er altså tilbake på den tiden vi ikke bodde sammen og hadde uhorvelig behov for tid. Selv om det var veldig rart å være borte fra snuppeliten, var det også en tur og minner vi kommer til å ha med oss for alltid. Det fineste i livet er noen ganger å ha fine ting å se tilbake på når det stormer som verst. 

 

 VÅR FØRSTE JUL I EGET HUS

 

Denne dukka nok opp på lista fordi jeg er helt i ekstase av julestemning om dagen. Tingen er bare at mamma alltid har snakka om sin første jul i eget hus så det har på en måte blitt en greie jeg har gledet meg skikkelig til. Nå ble det hele egentlig en kjempestor fiasko der ingenting gikk som planlagt. Jeg havna på sykehus og kom ikke hjem før sent lille julaften, huset sto på hodet og jeg var fortsatt i en rus av alt mulig. Men, det ble liksom minner likevel. På sin egen måte.

 

 Å MØTE KONGEN

 

Neida, jeg har aldri møtt kongen. Jeg har bare levd et såpass tamt liv at det faktisk ble litt vanskelig å komme på den siste. Så da tenkte jeg lage et aldri så lite overraskelsesmoment her da. Kunne jo ha skrevet ironisk “å bli fridd til” men da tror alle kanskje at jeg prøver å fremprovosere et frieri her og det ville jeg jo aldri ha gjort, kremt. Neida. 

 

Så det var mine topp ti, eller ti av mine er vel rettere sagt fordi det er nok mange ting som har skjedd som ikke kom ut av hodet i dag. Det er derfor det er så fint å skrive ned. Plutselig kommer man på ting man rett og slett har glemt litt. 

 

klem M

4 kommentarer
    1. Synes du har så utrolig mange bra innlegg om dagen! I love it! Elsker å lese om hverdagen din, reflekterte tanker og mote 🙂 føler vi tenker ganske likt om mange ting, og det er så deilig med en blogger som er så ekte og jordnær som du er 🙂 Måtte tenke skikkelig for å finne topp 10 moments i livet mitt 😛

    2. Elise: Sånne kommentarer gir SÅ inspirasjon <3 tusen tusen takk!! Haha visst det er noen trøst så måtte jeg tenke skikkelig sjæl 😛 Den siste ville seg ikke heller så jeg måtte juge litt, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg