Spørsmålet jeg får aller mest!

 

Når man er så heldig å kunne vimse litt rundt i det store universet sosiale medier er, dukker det opp ganske mange spørsmål. Noen rare, noen gode, noen freidige og noen overraskende. Noe av det fineste med alt det her er jo nettopp å komme i kontakt med masse forskjellige mennesker og jeg blir alltid glad når folk lurer på saker og ting. 

I sammensuriumet av spørsmål er det alltid ETT som går igjen. Klarer du å gjette hva det er?

*TROMMEVIRVEL*

 

“Hvor gammel er du?” 

 

Og svaret er jo i hovedsak superenkelt. Eller i alle fall 10 måneder av året. Jeg bruker nemlig ca 8 uker etter hver bursdag til å lære meg at jeg har blitt ett år eldre. Tror det er en sånn forsvarsmekanisme så jeg ikke skal få angst over å bli eldre. Men uansett. Jeg tror selv at det er skikkelig vanskelig å sette alder på meg. For jeg føler at jeg er aldersforvirrende. 

Noen dager står jeg opp og tenker “jøss, i dag ser jeg ut som om jeg er 70 år” og dagen etter må jeg plutselig vise leg for å kjøpe et glass vin. Noen dager får jeg sykt lyst til å lage slim, andre dager tygger jeg kamferdrops og tvinner tommeltotter. Jeg vet liksom ikke helt hvor jeg har meg selv. 

Noen ganger ender man opp i skikkelig kleine situasjoner av det opplegget her. 

Som når jeg var høygravid med baby T og åpnet døra iført joggebukse, t-skjorte og uten sminke. Mannen utenfor (som tydeligvis skulle selge meg noe) spurte om mammaen og pappaen min var der. “Nei” svarte jeg uten å tenke meg om, for det var de jo ikke. “Da kommer jeg tilbake en annen dag” svarte mannen og hoppet av gårde. Jeg syns alt var skikkelig merkelig, skjønte ikke hvorfor en mann skulle besøke mamma og pappa hjemme hos meg. Det tok en stund før jeg innså at han faktisk lurte på om det var en voksen hjemme han kunne snakke med. 

Eller den gangen jeg og snuppeliten var på ferie med mammaen og pappaen min. På et ganske voksent hotell. På samme sted bodde det også en russisk familie med en sønn på rundt 14 og en datter på snuppeliten sin alder. Jentene ble supergode venner til tross for språkproblemene. Etter noen dager kom storebroren til jenta og sa de skulle reise dagen etter og lurte på om vi skulle møtes på kvelden i loungen så jentene fikk si adjø. Jajjamenn tenkte jeg. Det må vi jo gjøre. Det var ikke før vi møtte opp der senere på kvelden at jeg innså at jeg faktisk hadde sagt ja til en playdate. Typ dobbeldate. Og at jeg i en alder av 25 år befant meg på date med en 14 år gammel russisk gutt i Hellas, som garantert trodde at jeg var like gammel. Altså kverk meg. Hadde jeg vært helt syk på Clickbait burde jo overskriften min vært “Datet 14-åring i Hellas” eller noe i den duren.

Har dere forresten sett “Åsted Norge”? Han programlederen der lider av det samme som meg føler jeg. Er han 24 eller 46? Jeg aner ikke. 

Jeg er i alle fall 29 og suser avgårde mot “dirty thirty” – så wish me luck!

 

-M

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg