Dette har jeg ønsket meg lenge!!

 

Voksenlivet kommer å biter meg i rumpa mist 10 ganger hver eneste dag. Jeg er kanskje over middels opptatt av hvor mange ting jeg bare tok for gitt når jeg var yngre og angrer på at jeg ikke satte mer pris på. Mest av alt det faktumet at man får servert middag hver eneste dag. Jeg er ikke spesielt glad i matlaging og det er en pine å måtte stå over grytene hver eneste dag. Men sant, det hjelper jo ikke å legge seg ned å skrike i protest heller for man er jo voksen. INGEN kommer å fikser greiene for deg. 

Hardest ble jeg nok slått i bakken av alt voksenlivet byr på når vi pusset opp huset. Altså, hvor mye planlegging, hvor mange telefoner og hvor mye ansvar kan et stakkars menneske ha på en gang uten at det rabler? Hvem kontakter man egentlig for å kjøpe en forbaska flaggstang og hvor mye koster den egentlig? Hvor fristene er det egentlig å bruke en månedslønn på å plante trær? Du skjønner greia. Det dukker opp ting man aldri har trengt å forholde seg til før. Problemstillinger man ikke en gang visste eksisterte. Ting man tenkte at alle foreldre bare visste når man var liten. Skjønner jo nå at mamma og pappa nok tok alt på sparket, men da tenkte jeg at de hadde stålkontroll. 

 

Til slutt ender man bare opp med å bli en voksen. En sånn voksen som ønsker seg penger for å kunne leie container. For å bli kvitt all møkka man har samla opp i kjelleren. For et “glamlife”. Også ender man opp med å bruke den søndagen man en gang brukte til å sove ut og spise junk på noe helt annet. Nemlig å bære ubrukelige dupeditter ut fra det overfylte hjemmet ditt for så å kjenne på at det gjør deg skikkelig, skikkelig glad. 

Så det har vi gjort i dag da. Og nå danser jeg rundt i huset og føler at jeg har gått gjennom en slags renselse. 

 

Det er faktisk heller ikke en så helt vanlig søndag. Kjærligheten har nemlig bursdag i dag. Som han da selvfølgelig måtte bruke på å hjelpe meg med søpla. Skal skjemme han bort litt senere i kveld. 

 

Håper alle har hatt en skikkelig fin søndag. <3 

 

-M

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg