Uka som gikk – Bilder fra kamerarullen – Familietid, harryhandel og totalt kaos!!

Så var enda en uke med kaos forbi. Jeg føler at jeg alltid er omringet av det, kaos altså. Ikke i form av mennesker, men ting. Det flyter over. Akkurat nå holder jeg på meg storopprydding her hjemme. Rart hvordan man plutselig blir voksen og har en container øverst på ønskelista. Men sånn er det faktisk akkurat nå. Det jeg ønsker meg aller mest er en container til å bli kvitt alt skrotet vi på mystisk vis lagrer i skap og skuffer. Jeg får rot i hodet når det er rot i sakene våre. Så nå trenger jeg virkelig å få litt ordnings her. Så det gjør jeg på om dagen da. På søndager fremover kommer jeg forresten til å lage et aldri så lite innlegg om uka som gikk. Ikke at livet mitt er spesielt spennende, men det er jo fint innimellom å tenke gjennom det man har gjort. 

 

 Opptur:

Ukas opptur må være turen vi hadde på harryhandel. Noen ganger er det ikke mer som skal til en bare å sette seg i bilen sammen og gjøre noe utenfor rutinene for at man skal få en skikkelig bra dag. Lille fis hadde det så gøy. Jeg trodde nesten øynene hans skulle falle ut når vi gikk innom godisland. Herregud, jeg kjører så sykt ukorrekte måter på oppdragelse noen ganger. Nød lærer naken kvinne å spinne osv…Vi klarte i allefall å overbevise han om at barn under fem år ikke kunne gå på gulvet der inne fordi da falt nesa deres av! Å slippe han løs der inne hadde vært en katastrofe og han kjøpte den, så hey. 

 

Nedtur:

EDDERKOPPKATASTROFE! Jeg har så fobi mot edderkopper som det går å ha. Selvfølgelig vil livet med da så vondt at jeg for det første bor i et hus med edderkopper på størrelse med tarantella og at de for det andre ofte dukker opp når jeg er alene hjemme. Forrige gang det skjedde endte det opp med krampegråt i all ensomhet. En annen gang evakuerte jeg meg selv og satt fast i andre etasje i flere timer. Denne gangen var jeg dessverre alene med barna og måtte leke tøff i trynet siden jeg ikke vil påvirke dem. Sikker på at den idiotiske frykten min er smittsom. Så da endte stakkaren i støvsugeren da, og støvsugeren står fortsatt ute. Og jeg kvelte gråten i mitt stille sinn og har dermed fortsatt traumer. GRUSOMT!

 

Ting:

Ukas ting er faktisk flere greier. Jeg må jo først dra frem gaven jeg fikk av kjærligheten. Ikke hver dag jeg får splitter ny kaffekopp. De andre tingene jeg må dra frem er at jeg etter en lang dag i Sverige har klart å fylle opp med husholdningsgreier i en evighet fremover og at kjærligheten på samme tid kjøpte et kit til å lage julepynt, fuglemat og en gigapose med ostepop. 

Sted:

Teateret. På søndag var vi nemlig på teater med begge barna. Stykket var noe langt og det ble litt mye av det gode, men åhh den følelsen av å være i et teater. Også vet man også at det skaper gode minner for de minste. Bra greie!

 

Mat:

Middag hos svigermor. Er det noe man lærer seg å bli glad i som voksen så er det å slippe å lage middag. Eller i alle fall meg da, haha! Så når svigermor inviterer på mat kan man jo ikke annet en å bli glad.

 

 

Gode gjerning:

Jeg har en greie der jeg hver uke prøver å gjøre en god gjerning. Kommer til å ta med både det og om jeg får en god gjerning. Det trenger liksom ikke å være så mye. Bare å gjøre noe som gjør at noen andre blir glad. Denne uken har jeg gjort noe koselig som jeg ikke kan skrive om, haha! Så kjip! 

 

Det har vært en skikkelig fin uke egentlig. Neste uke og uka etter der blir mer spennende med flere ting på agendaen. Gleder meg allerede.

 

Håper du har en fin søndag <3

 

-M

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg