10 fakta om meg du kanskje ikke visste!

1. Jeg er 29 år, men tror fortsatt selv at jeg bare er 28.

Rart det der, hvor vanskelig det etterhvert blir å ta til seg at man har blitt et år eldre. Hver gang noen spør hvor gammel jeg er sier jeg 28 på impuls. Det er som om hjernen min fortrenger det faktumet at jeg sakte men sikkert begynner å bli skikkelig voksen. Neste år flyr jeg inn i de “dirty Thirty” og etter det er det straks vegen ned i 40 års krisa. Neida, joda. 

2. Jeg hater edderkopper. 

Jeg har aldri forstått meg på fobier. Likevel har jeg ganske mange. Det er så merkelig hvordan kroppen og hodet reagerer helt urasjonelt i situasjoner som for andre er helt ufarlige. Min aller største fobi er edderkopper. Jeg skjønner helt fint selv at de ikke kan gjøre meg noe og har også liten forståelse for hvorfor jeg egentlig er redd de. MEN det er seriøst helt krise. Noen av mine minst stolte øyeblikk i livet er relatert til disse bittesmå åttibeinede uhyrene. Vi snakker bare uker siden når jeg befant meg i fosterstilling på stuegulvet i hikstegråt etter å ha skvist en stakkar med moppen min. Alene hjemme, uten noen til å strekke ut en hånd. Mest av alt gråt jeg fordi jeg ikke helt visste om den var død og fordi jeg måtte være hjemme sammen med den i mange timer før hjelpen kom. Krise! Dessuten har vi verdens værste edderkoppkjeller, grunn til å flytte ut mener jeg, kjærligheten er ikke enig. 

3. Jeg er 1.52 på sokkelesten. 

Alle bildene mine på instagram blir tatt nedenfra og opp. Ikke fordi jeg stemmes av høyden min, den er nemlig tidenes idcebreaker. Men rett og slett fordi 1.52 på bilder har lett for å se ut som 0.80 på bilder. Dessuten føler jeg at kvoten min for å bli kalt Pygme i livet er vel over oppbrukt. Før hatet jeg å være lav, nå føler jeg at det er mitt særpreg. Man får jo egentlig ikke gjort noe med det uansett, annet en å være særs glad for at buffalosko er inn igjen. 

4. Jeg elsker pasta. 

Lavkarbo er ikke for pyser. Det kommer nok uansett aldri til å bli min greie. Samboeren min sier at jeg bare liker baguetter med ost og skinke. Det gjør jeg ikke, faktisk er jeg glad i ganske mange ting. MEN om jeg måtte velge en matrett som jeg skulle spise resten av livet ville det være pasta. Eller pizza, eller taco. Neida, det hadde vært pasta. Veien til hjertet mitt går seriøst gjennom perfekt pasta og kjærligheten har sin helt egen pastarett som er bare såååå sinnsykt god! 

5. Jeg elsker å ha det reint, men hater å reingjøre. 

Jeg er  nok egentlig laget for et liv i luksus. Jeg har på ordentlig støv på hjernen og blir skikkelig stresset av at det aldri er 100 rent og ryddig hjemme hos oss. Det går jo faktisk ikke når man har barn. Når jeg endelig er ferdig i den ene enden må jeg begynne på den andre og når jeg er ferdig der er den første et totalt kaos igjen. Sånn er livet om dagen. Det som er ekstra kjipt er at jeg virkelig ikke liker verken å rydde eller vaske. Ville heller brukt den tiden på å bake eller gjøre noe annet huslig. Så om noen vil tilby seg som vaskehjelp gratis i Casa Del Sundberg rop ut! (Noe som seriøst også hadde funket veldig dårlig da jeg selvfølgelig vil ha alt på min egen måte, haha) 

 

6. Det jeg er aller mest stolt over i livet mitt er barna mine. 

Det er ganske mange ting man kan oppnå i livet, både på jobb og privat. Og selv om det sikkert er sykt klisje kommer jeg alltid til å være mest stolt over barna mine. Å være mamma er tidenes mest stressende, utfordrende og givende jobb. Jeg har vært så redd for å tryne opp i en av de mange fallgruvene. Derfor er det deilig å se at de to sakte men sikkert vokser opp til å bli bra mennesker med gode hjerter. Da vet man i allefall at man ikke har bæsja helt på leggen, haha!

 

7. Jeg digger å pusse opp. 

Forandring fryder gjør det ikke? Hadde jeg fått muligheten til å male stua vår på nytt hver måned hadde jeg takket ja glatt. Det er nok en kjempedårlig egenskap men jeg blir SÅ fort lei av hvordan det ser ut hjemme. Jeg har lyst å bytte ut noe hele tiden og stakkars kjærligheten blir snart gal, haha.

 

8. Jeg ble mamma som 18 åring. 

Dere som har fulgt meg en stund vet det kanskje, men jeg ble altså mamma når jeg var 18 år. En erfaring jeg aldri ville ha gjort om på om jeg fikk velge igjen. Det passer nok ikke for alle å bli mamma i så ung alder og det er på ingen måte noe jeg ville anbefalt å gjøre. Men for meg var det en bra ting. Jeg lærte utrolig mye og det har på alle måter formet meg til den jeg er i dag.

 

9. Jeg har lyst på 10 barn. 

Haha, nei jeg har jo ikke det. Jeg vet jo ikke om jeg skal ha flere en gang. Men følelsen det er å være mamma og den fantastiske opplevelsen det er å bære frem et nytt menneske er så syk at om ting hadde vært annerledes skulle jeg gjerne ha gjort det 10 ganger. Nå skal det også sies at jeg virkelig trenger å kunne vie all min tid til de to jeg har OG at jeg er litt for egoistisk til å kunne ha så mange. Jeg er nok mest forelska i fantasien, hihi!

 

10. Jeg elsker å skrive lister. 

Sykt random at dette også ble en liste. Men, jeg er altså en listeskriver. Jeg skriver liste over alt. Alt vi skal gjøre, handle, pakke, huske, ikke huske. Det må skrives ned for at det skal skje. Et godt tips til alle som har en kaotisk hverdag. Jeg startet hver eneste dag med å skrive liste over ting jeg skal gjøre den dagen, eller ting jeg må huske og vips så bli alt gjort. 

 

10 veldig unyttige ting å vite om meg, men likevel. <3

 

-M

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg