Du vet det er Fredag når…

Så var det fredag igjen da gitt. Og jeg har grublet ut en liten greie som kommer på bloggen fremover. 10T – eller 10 ting. Det kommer til å være en liste på 10 ting av alt mulig. Som for eksempel 10 grunner til at…10 ting om meg…10 ting du bare må ha i kjøleskapet osv. Ja du skjønner greia. 

Jeg starter hele denne baletten med 10 sikre tegn på at det er fredag. Det er vel egentlig ikke mer å si om den saken så da kjør vi: 

 

1. Alle sier at det er fredag. 

Jeg har en ganske lei tendens til å mixe opp dagene. Jeg tror alltid at det er Mandag på Onsdager og Tirsdag på Torsdager. Det skal sies at jeg ytterst sjelden tar feil av Fredager da de fleste som kjenner meg vet at det er min absolutte favorittdag, men om det først skulle skje hadde det nok ikke vart lenge. Folk elsker nemlig å si at nå er det jammenmeg Fredag. Et av de folkene er meg. Jeg tror kanskje jeg har brukt året FREDAG som instagramcaption hver Fredag de siste 102 ukene. 

 

2. Hele Norge lukter Taco.

Jeg har bare kommet til punkt nr. 2 og jeg innser allerede at overskriften på dette blogginnlegget burde vært JEG vet det er Fredag når. For hele Norge lukter nok ikke taco, men det er nesten krisesituasjon om det ikke gjør det hjemme hos meg. Så lenge jeg får Taco må naboen gjerne kjøre kjøttpudding for alt jeg bryr meg om. Men så tror jeg nok frasen Fredagstaco kommer fra et sted og at det dermed lukter taco i ganske mange stuer akkurat nå. 

3. Alle er så sabla glad. 

De ER det! Jeg er helt sikker på at 78% av Norges befolkning er litt ekstra glede på Fredager. De siste 22% er garanter generelt sure eller misfornøyde med å jobbe helg. Hvordan kan man egentlig ikke bli litt ekstra glad når det er Fredag?!

4. Klærne.

Hverdagsklær er ut. Nå splittes folket. En del kaster seg rett i de slitte koseklærne og popper en pose potetgull. Den andre delen kjører full glamsquad og popper champagnen. 

5. Alt er plutselig lov. 

Drit i fisk til middag og brus er dårlig for tennene. Nå er det Fredag og ingen regler gjelder. Godteri, brus, øl, popcorn, pizza, dipp, woooop!!

6. Tv. 

Man kan streame det meste. Trenger ikke akkurat å se Grace Anatomy når det går, slenger det bare opp på tv2 sumo seinere. MEN GULLREKKA STREAMER MAN FADER MEG IKKE. Klokken 20 sharp er det sofatid for da kjør vi. Idol, enda mer Idol, Skavlan, Senkveld. 

7. Dårlig tid. 

Man gjør seg fort ferdig på jobb, krisemaksimerer når man sitter i kø på vei hjem og handler i superspeed! Skal jo hjem å gjøre absolutt ingenting et par dager, best å skynde seg litt. 

8. Leggetid.

Finnes ikke lenger. Det er fredag, man kan være oppe så lenge man vil. Glemmer greit fort at man har kids som ikke skjønner forskjell på dagene og at Lørdag for dem IKKE er en dag å sove ut på. 

9. Du feilberegner tid.

Følelsen av fri. At man skal ha fri lenge. Varer sånn ca frem til Lørdagsmorgen når man innser at det allerede straks er Søndag som igjen gjør at det ikke er Mandag om så veldig lenge. 

10. KOS

Treåringen min sier typ hver fredag “nå koser vi vårs”. Det er jo sant da. Det ultimate tegnet på at det er Fredag tror jeg er kos!

 

Så kos dere masse vakre mennesker og skikkelig god Fredag <3

 

-M

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg