Omgitt av idioter!

Processed with VSCO with a4 preset

Om jeg skulle valgt en “superpower” ville jeg valgt å kunne forstå alle mennesker. Forstå hvorfor de tar de valgene de tar, har de meningene de har og hvorfor de handler som de gjør. Altså hadde jeg kunne velge en “superpower” hadde jeg valgt å fly, men å forstå mennesker hadde vært sykt kult og praktisk. 

 

Jeg blir alltid veldig fascinert av mennesker jeg møter. Så rart at vi kan være bygget så likt men likevel være så uendelig ulike. At vi krangler fordi vi ikke er enige og diskuterer for å få andre til å mene det samme som oss selv. Hvorfor er det egentlig så viktig for oss? Hvorfor sliter vi sånn med å bare akseptere at vi er ulike? 

 

Den siste tiden har jeg vært helt oppslukt i en bok. “Omgitt av idioter” heter den og handler mye om akkurat det å forstå andre mennesker. 

 

Boken deler menneskers personlighetstrekk opp i fire farger. Rød, blå, grønn og gul. Det høres jo helt sykt enkelt og teit ut. Men etterhvert som man leser seg utover i boken begynner man plutselig å lære mye om både seg selv og andre. Nå lurer sikkert mange på om jeg har blitt sponset, haha. Men, nei – jeg er bare veldig opphengt i boka! 

Jeg har hittil ledd, vært på gråten, blitt overrasket og følt meg beskyldt. Ikke en gang halvveis i boka. Det er på ingen måte sånn at jeg tror den kan gjøre underverker, redde verden eller gjøre alle til et bedre menneske. Jeg tror bare de fleste hadde hatt godt av å lese den. 

Noe av det viktigste vi har i livet er gode relasjoner til menneskene rundt oss. 

Nå ble det visst ei aldri så litta bokanbefaling i dag, haha! Det skulle man ikke trodd. 

 

Fin mandag søtinger <3

 

M

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg