Hvor skal vi egentlig starte?

Processed with VSCO with a5 preset

Hei søndag på en mandag! Altså, det kan jo bare ikke bli feil å starte uken en dag senere. Denne uken er så full at jeg ikke vet hvordan vi skal få den til å gå opp en gang. Vi er heldigvis verdens beste på å samarbeide så det går alltid rundt, alltid. Sommeren er et eneste stor kaos hvert år. Det skjer noe HVER dag. 

Vi har i det minste ladet opp i dag. Sommeren kom innom på en snarvisitt og lille T elsker å være ute. Med andre ord har vi vært ute hele dagen og la igjen omtrent hele sandkassen i badekaret før han la seg for kvelden. Jeg glemmer nesten at vi har hage når det er dårlig vær, derfor blir jeg alltid like fortvilet hver gang solen titter frem og jeg ser hvor mye vi egentlig har å gjøre der ute. Hvor skal vi egentlig starte? Altså, hovedfokuset må jo bli å få gjerdet inne hele området så lille sprell ikke kommer seg ut på veien. Der stopper det for meg. Jeg har ikke grønne fingre i det hele tatt. Faktisk hater jeg alle grønne duppedingser som kommer opp av jorden. Utenom trær da, jeg elsker trær. Jeg syns jo det er fint å se på, men de bare dør foran øynene på meg uansett hva jeg gjør. De grønne duppedingsene altså. Dessuten tror jeg at hele Hagen er full av brennesler, men jeg vet ikke hvordan de ser ut. Voksenlivet har meg i selene og jeg kommer absolutt ingen vei. 

Det er helt fjernt at jeg snart blir 30 år!! Altså, jeg føler at jeg fortsatt er altfor ung for alt. Og nå kaver jeg meg gjennom oppussingsprosjekter, barneoppdragelse og alt det man skal gjøre når man er voksen! Hjelp! Hvor var jeg når de delte ut all kunnskapen man trenger for å være voksen? 

Jeg håper for min egen del at det bare er noe man lærer underveis. Barna har jo klart seg bra, haha! Så da er det vel håp for alt det andre også. 

Om noen har et superduper hagetips eller vet hvordan man får bort en evighet med ugress rop ut!

-M

 

2 kommentarer
    1. Å, jeg vet hvor mye tid og energi det tar med den sovingen. Vi har slitt såå lenge for å få Oskar til å sove. Nå er han 1,5 år og sover fint både på dagen og natten. Vi har akkurat takket ja til plass til barnehageplass, og der har de en helt annen rutine. Jeg gruer meg såå ille til å begynne å venne ham til noe nytt nå som det endelig funker.

    2. Lindis – med familien til USA: Det går nok SÅ bra <3 barnehagestart er alltid litt skummelt, men så plutselig blir det bare en skikkelig bra greie <3 masse lykke til med lilleprins

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg