Om jeg kunne blitt hva som helst + et viktig nyttårsforsett jeg skulle ønske alle kunne ha!

 

 

Jeg prøver å se det positive i de fleste situasjoner. Egentlig skulle jeg ønske at jeg var enda flinkere på det, men samtidig syns jeg ikke at jeg er så verst heller, hihi. Jeg blåser av meg de negative tankene og legger de bak meg. Ut og bort, fort gjort. Nå ble det liksom litt ekstra teit å skrive akkurat dette nå siden jeg nettopp har hatt en real utblåsning på hvor kjedelig jeg syns det er at algoritmer ødelegger for drømmen min om å kunne leve av sosiale medier. Samtidig er det jo relevant i forhold til hva jeg ønsker å ha som jobb, så la oss si at jeg prøver å se det positive i de fleste situasjoner utenom i dag. 

Når jeg ble syk for en stund tilbake gikk hele meg litt i oppløsning en liten stund. Jeg er langt fra en person som liker å ta ting på sparket. Derfor var det å skulle innse at alle planer man hadde lagt og alle tanker man hadde for fremtiden måtte vike for en stund og kanskje for alltid veldig hardt. Heldigvis har jeg en Kent i livet mitt. En sånn Kent som bare tar livet med knusende ro, tar alt på sparket og lever akkurat nå. Han puslet meg sammen igjen på en, to, tre og la hele verden for mine føtter. Altså bare tenk alt jeg kunne starte på når jeg ble frisk. Jeg kunne jo bli akkurat det jeg ville. Proff gamer, ballettdanser eller kanskje jeg skulle starte noe for meg selv? Mine tanker gikk kanskje i en litt annen retning en hans, men jeg skjønte fort greia. 

Plutselig innså jeg hvor mange muligheter jeg hadde, men også at noen av dem hadde sine begrensninger. 

Nå har jeg jo endelig fått fingeren ut av rumpa (jeg tror jeg skriver ganske mange ting på bloggen om dagen som egentlig ikke er lov å si) og skal endelig starte studiene mine. Digital markedsføring er nok virkelig veien for meg. Jeg elsker det jeg driver med og gleder meg stort til litt faglig input. 

Men, skal jeg være helt ærlig er det faktisk et annet yrke som står helt helt øverst på ønskelisten. 

Hadde jeg hatt fem år og masse penger til rådighet hadde jeg så gjerne villet bli psykolog. 

Dessverre har det toget gått for lenge siden. Så jeg får holde meg til å lese bøker, google meg ihjel og jobbe med mitt eget hode, haha! Den siste tiden har jeg tenkt mye på hvordan jeg kan jobbe med mennesker uavhengig av yrket mitt. Og i går satte jeg meg et nyttårsforsett jeg håper mange andre vil bli med på. Fra Januar skal jeg minimum en gang i måneden gjøre noe frivillig. 

Er det en ting vi alle har til rådighet, uansett hvordan ståa er, bare man prioriterer riktig så er det tid. Og det er faktisk en uendelig viktig resurs. Kanskje har du en time i uka, i måneden eller i året. Akkurat den timen vil ha noe viktig å si til den du gir den til uansett om du har gitt mange eller bare en. 

I min søken på nyttårsforsettet mitt kom jeg i går over en side for frivillig arbeid. Siden jeg selv skulle ønske at jeg visste om den før, deler jeg den med dere. 

https://frivillig.no

På denne siden kan du skrive inn hvor du ønsker å bidra også kommer det opp ulike ting folk trenger hjelp til. Alt fra å bake en kake, til å hjelpe eldre mennesker med å teste ut VR-briller. 

Det er kanskje superklisje, men jeg tror virkelig på at den største gleden man kan ha er å gjøre andre glad. 

Klem M

1 kommentar
    1. Har akkurat samme nyttårsforsett som deg! Har tenkt mye på å bli besøksvenn for eldre mennesker, jobber nemlig i hjemmesykepleien til vanlig og har sett hvordan de eldre lyser opp når dem forteller at de har fått seg en besøksvenn. En så liten gest gleder så vanvittig mye.❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg