Oppskrift – Pastasalat med en liten hemmelig ingrediens!

Processed with VSCO with a4 preset  

 

Så var det helg igjen da og jeg er alene med barna i dag. Da blir det alltid litt enkle løsninger når det kommer til matlaging! Heldigvis har jeg et kort i erme som alltid virker. Du vet der alle ender opp med bare å ta pølser? Der kjører jeg Makaronisalat. Det finnes nok 10.000 varianter av denna, men dette er min vri. Dessuten inneholder den en liten hemmelig ingrediens som jeg på alle måter egentlig hater! Nemlig sylteagurk! 

 

But here we go – denna er en slager:

Ingredienser:

1 paprika

1 eple

1 boks mais

2 skiver sylteagurk

1 boks ananas

1/5 purreløk

1 boks piknikskinke

400 g makaroni

1 boks rømme

1 pakke majones

1 ss lake fra sylteagurk

 

Slik gjør du det:

Kok makaroni etter anvisning på pakken. Kutte alle grønnsakene og skinken i terninger. Kan egentlig velge de grønnsakene du selv liker best, dette er bare mine favoritter. Ikke glem sylteagurker bare! Den kan du gjerne finhakke! Skyll den kokte makaronien i kaldt vann til den er helt nedkjølt og blande den sammen med resten i en bakebolle. Blande så Sammen rømme og majones samt 1 ss lake fra glasset med sylteagurk. Salte og pepre om du ønsker! Fordel sausen på makaroni/ grønnsaksblandingen – la gjerne alt stå i kjøleskapet rundt en halv time for å la smakene sette seg! 

 

Server med brød!

 

Håper alle har en fin lørdag <3 

 

-M

 

 

 

3 kommentarer
    1. Hvor er t-skjortene fra, de med «king 01» og «queen 01» på? Vil kjøpe sånn bare inkl datteren vår til farsdagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg