Vi reiser bort for å feire jul!

Processed with VSCO with a5 preset

 

Neida, det har ikke klikket for meg. Jeg bare gleder meg litt ekstra til jul i år. Eller egentlig gleder jeg meg skikkelig masse til jul hvert år, haha. Og i dag er det bare to måneder igjen. Jeg har alltid vært et skikkelig julemenneske. Noe som har eskalert om mulig enda mer etter at jeg flyttet sammen med en kjøttmeis som gjerne starter på julesangene i September. Det er med andre ord jul i det huset her fra det sekundet kalenderen viser 1. Desember. 

Som dere sikkert skjønner er jeg selfølgelig også skikkelig opphengt i tradisjoner når det kommer til verdens beste høytid. Det satt derfor langt inne å skulle avgjøre at vi i år skal ha en helt annerledes jul. I år flytter vi hele julen til Gran Canaria sammen med hele familien min. Mamma bor der, så da bestemte vi oss for at vi heller reiste dit alle sammen. 

Det kommer til å bli så deilig, men så rart. Jul for meg er snø, peiskos og familieselskaper. Nå kommer julen til å by på varme, strandbesøk og restauranter. 

Det fineste med alt er at barna gleder seg skikkelig. Dessuten er vi som familie mye flinkere til å holde fokus på hverandre når vi ikke er hjemme. Det er så fort gjort at lille herremann blir opphengt i lekene sine, at jeg bare skal gjøre noe raskt husarbeid, at snuppeliten forsvinner på rommet sitt eller at kjærligheten raskt bare skal en liten tur på jobb. Alt det blir liksom borte når man er på tur. 

Vi får selvfølgelig ikke tatt med noe særlig gaver nedover, så den biten får vi ta før vi reiser. Det blir jo sikkert litt kjedelig for barna på selve julekvelden, men så får man jo også fokuset over på alt det andre julen egentlig handler om. Og julaften blir nok uansett så annerledes en det man er vant med så. 

Jeg gleder meg i alle fall noe helt forferdelig. Teller ned uker, dager og timer. 

Flere en meg som gleder seg til jul?

 

-M

2 kommentarer
    1. Jeg elsker jul, og gleder meg litt for mye til jul! Hørtes gøy ut å reise unna, tror ikke jeg hadde klart det, men min største juledrøm, er jo med hele familien på en stor hytte i Aspen. Haha! Håper du får en fin tur da! <3

    2. Marit Victoria S.: Hihi! Hadde aldri trodd jeg skulle klare det selv heller, men nå har jeg skikkelig kvinnet meg opp til det så nå gleder jeg meg bare! Ahhh jul i Aspen høres aldeles ikke feil ut 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg