Jeg trodde aldri jeg skulle tørre men…

//Sponset innlegg

 

Jeg trodde aldri jeg kom til å tørre, men i dag tatoverte jeg øyenbrynene mine hos Puro i Drammen. 

La oss først gå 13 år tilbake i tid. Jeg er 16 år, har magetopp og helt ny veske med en svær krone på. Bukselivet mitt er så lavt at cameltoe var det minste av mine mange bekymringer og øyenbrynene mine er egenproduserte versjoner av fyrstikker. 

Nå, mange år senere er toppene lengre, buksene høyere, jeg driter i vesker og velger glatt sekk av praktiske årsaker. Men øyenbrynene, de er fortsatt et katastrofeområde. Jeg vil gå så langt som å si at jeg har prøvd nesten alle triksene i boka, men det som kommer ut er mindre en de første dunene på et stolt guttekinn. 

Et av de få triksene jeg har hatt lyst til å prøve har vært permanent makeup. Det er jo ikke noen hemmelighet at jeg har skjult disse lekre tynne hårstråene bak massevis av sminke i mange år, SÅ MYE JOBB! Bryn skal ikke være tvillinger, men søstre sies det. Ekstra kjipt når mine i 90% av tilfellene ender opp som søskenbarn. Men uansett, å kunne sminke de permanent har vært en drøm i mange år. Og den eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det før er fordi jeg er en kjempestor pingle. Altså, jeg er ikke redd for verken smerte eller nåler. Jeg har rett og slett vært redd for å bli misfornøyd og dermed gå rundt med sykt rare bryn i en årrekke. 

Men så kontakter Maryam på Puro meg. Legger forresten til facebooksiden deres om dere vil sjekke ut (de er skikkelig flinke alle sammen) så trykk gjerne HER! Maryam har jeg vært hos før, hun er verdens søteste dame og gjør alt hun tar i til gull! Og skulle jeg først gjøre noe så drastisk som å tatovere meg i pannen, måtte det bli hos henne.

Altså se på resultatet da dere:

 

Processed with MOLDIV

 

Beklager for en liten smule fargeforskjell på bildene. Det ene ble tatt i dagslys og det andre under lampa på benken. Oooog beklager for edderkoppvipper, haha! Hadde skikkelig rennende øyne i dag gitt.

Men man ser jo mesterverket likevel. Nå skal det sies at det kommer til å blekne rundt 60% de neste to ukene, så jeg skal ikke gå rundt med bryn ala mørk mørkesen.

Jeg er så fornøyd med resultatet at jeg ikke klarer å slutte å se meg selv i speilet, haha. Og det eneste jeg tenker på er hvorfor i alle dager jeg ikke har gjort dette før?!

Behandlingen tok ca 1,5 time. Vi startet med å snakke litt om hvordan jeg ville ha det, hvordan jeg skulle vedlikeholde i ettertid og litt generell informasjon. Etter det målte Maryam opp hvordan brynene skulle formes for så å tegne de opp så jeg fikk se. Jeg følte meg skikkelig ivaretatt hele veien og man blir liksom litt ekstra trygg når man merker hvor profesjonelt alt foregår. Etter at vi hadde bestemt oss for at det så bra ut satte Maryam i gang med tryllingen. Skal ikke lyve å si at man ikke kjenner noen ting, for det gjør man. Det gjør vondt i starten før man får på bedøvelseskrem og litt på slutten når den begynner å bli litt dvass. Men virkelig ikke så mye at det skulle være noe å grue seg for. Ca. like vondt som å nappe brynene vil jeg si. 

Og så var vi ferdige da, og det er lov å se på det førbildet en ekstra gang. Jeg holdt det opp nedsiden av meg i speilet etterpå og må jo bare le. Tenk at jeg en gang for så mange år siden hadde skikkelig fine og fyldige bryn, prøvde å bli moteløve og endte opp med nødhjelp. Flask for meg at PMU finnes, og ikke minst at Maryam finnes! 

 

Jeg anbefaler henne på det varmeste, både som PMU artist og som frisør. 

Vil faktisk si at jeg kan love deg at du blir fornøyd. 

 

-M

 

3 kommentarer
    1. Ååååh haha veske med krone! Snakker vi Friis company eller?!😂 husker den tiden med både gru og masse latter altså🙈 Kjempefin du ble, og elsker bloggingen nå om dagen forresten!😍 Heia deg!🙌🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg