Oppskrift på superdigg tacopai

Det er ikke mye jeg liker bedre en Taco, men jeg er også skikkelig glad i Pai. 

Så hvorfor ikke Tacopai? 

Jeg har faktisk delt oppskriften på denne en gang tidligere, men jeg er sikker på at den ikke kan deles for mye. Den har faktisk vært en skikkelig innertier hos alle jeg har servert den til, er klaber for kidsa og er superenkel å lage. Dessuten smaker den enda bedre når den er varmet opp og kan derfor lages på forhånd om man skal ha gjester og har dårlig tid. 

Den er så enkel at jeg har den i hodet, høhø. Så here it goes:

Processed with VSCO with a4 preset

BUNN:

50 g smør 

4 dl hvetemel

1 ts bakepulver

1,5 dl melk

 

PAIFYLL:

400 g karbonadedeig

1 gul løk

1 pk Old El Paso tacokryddermix

1 boks lett creme fraiche 

Revet ost

 

SLIK GJØR DU:

Sett ovnen på 200 grader over og undervarme.

Smuldre smøret og melet sammen i en bakebolle. Smuldre til alle smørklumper er borte. Tilsett bakepulveret og melken før du knar det hele sammen til en smidig deig. Kjevle deigen til en passelig leiv og legg den i en paiform med 24-26 cm omkrets. Trykk deigen videre godt opp mot kantene av formen og prikke bunnen med en gaffel. 

Stek karbonadedeigen, tilsett grovhakket løk mot slutten av steketiden. Ta stekepannen av platen og tilsett pakken med kryddermix og en boks creme fraiche. Rør godt sammen. Hell blandingen over i paiformen og dryss godt med ost på toppen. 

Stek midt i ovnen i ca 30 minutter. (se litt an fargen på både osten og paideigen ) 

 

Server med tacochips og gjerne en frisk grønn salat! 

Skikkelig enkelt og SYKT digg!

 

-M

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg