Den gyldne middelvei!

Processed with VSCO with a5 preset

Det er mye liv og røre hos oss om dagen. Man merker stor forskjell når man plutselig har to store barn. De lager mye lyd og jeg tror vi voksne blir påvirket til å lage mye lyd selv også. Det er sang, dans og TV dagen lang. Stemmen til fantorangen klinger i ørene mine når jeg skal legge meg og jeg sier ordet “sjøbanan” i mitt eget hode litt for mange ganger. Men, herlighet så gøy det er. Jeg virkelig elsker å være mamma. Hadde det ikke vært for at jeg aldeles ikke hadde klart det ville jeg gjerne hatt 10 stykker av de sjarmerende små vesenene. Joda, det er slitsomt til tider. Men aldri et kjedelig øyeblikk og jeg forguder det. 

Det er veldig spennende å ha to barn så langt fra hverandre i alder. De utvikler seg såå raskt i hver sin fase i livet og jeg jobber hardt for å henge med. Snuppeliten er overalt og vil helst være med venner hele tiden. Samtidig som lille T helst er så nærme meg som mulig til en hver tid. Og når snuppeliten kommer hjem er hun glad for å være her og lille T så glad for å ha henne hjemme. 

 

Processed with VSCO with a5 preset

 

Ting har føltes så bra nå de siste dagene etter at T begynte å sovne om kveldene. Jeg har tid til snuppeliten, som plutselig føler at hun får det hun trenger. Lille T selv våkner blid som en sol og ordene bare ramler ut om dagen. Han som har vært så treig på snakkingen. Altså, nå tror jeg ordentlig at vi har funnet en greie her! Så skal dere snart få slippe å lese mer om soving, haha! Det eneste problemet er ettermiddagene. De blir tunge for den stakkars lille klumpen når han ikke skal sove noe. Men, det ser ut som det funker med en liten powernap på 10 minutter. Da er han FIT for fight igjen og sovner likevel som en plett når kvelden kommer.

Jeg er så glad at det nesten ikke går å forklare en gang. Dere som har hatt barn som ikke sover skjønner sikkert hva jeg mener. Det tar virkelig sin mann/kvinne å holde ut når dagene varer fra 07.30 til 23. Nå kan vi jo faktisk legge oss tidligere selv også. I kveld er jeg alene med barna. Nå når lille er i seng så tidlig vil det si at jeg har hele kvelden helt for meg selv. Hallo rødvin, Kardashians og godis. Jeg har lengtet etter dere. 

Ha en nydelig søndag vakringer. 

-M

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg