Hei jente! Du er mer en bra nok som du er!

Processed with VSCO with a5 preset

 

Hver eneste dag er jeg så heldig å få dele med mange fantastiske jenter. Noen av dem kjenner jeg godt, andre møter jeg bare noen minutter av gangen. Felles for dem alle er at de ikke vet selv hvor bra de er. Mennesker fascinerer meg, jenter aller mest. Kanskje fordi jeg lettere kan relatere til dem, eller rett og slett fordi vi er så ulike. Så forskjellige men likevel så mange fellesnevnere.

Jeg vet at mange kan relatere når jeg snakker om presset. Det man føler når man gransker seg selv i speilet. Når man finner feilene i stedet for å se de fine tingene ved seg selv. Det man føler når man ikke har prestert slik det var forventet av en, eller slik man selv ønsket. Presset man føler i sosiale settinger, når alle andre er så store og man selv føler seg bitteliten. Når man scroller gjennom sosiale medier og ser alt man ikke er. Når man er alt man klarer men likevel ikke føler at det er nok.

Mange av oss setter så store krav til seg selv at det faktisk er fysisk umulig å tilfredstille dem. Vi ender i en evig sirkel. I midten av den sirkelen står det med stor skrift – “JEG ER IKKE BRA NOK”.

For vi tenker ofte slik, gjør vi ikke det?

“JEG ER IKKE TYNN NOK”

“JEG ER IKKE PEN NOK”

“JEG HAR DET IKKE FINT NOK HJEMME”

“JEG ER IKKE EN GOD NOK MAMMA”

“JEG ER EN DÅRLIG KJÆRESTE”

“JEG ER IKKE EN BRA NOK VENNINDE”

“JEG TRENER IKKE NOK”

“JEG ER RETT OG SLETT IKKE BRA NOK”

BRA NOK FOR HVA? FOR HVEM?

 

Hvem er det egentlig vi prøver å imponere?

Hver eneste dag er jeg så heldig å få dele med mange fantastiske jenter. Ikke EN gang har jeg tenkt at noen av dem ikke er bra nok. Faktisk tenker jeg at alle er bedre en meg.

Da ser man plutselig veldig klart hvor problemet ligger. Det er ved kravene man setter til seg selv. For hvor ofte tenker du egentlig over hva andre gjør, hvordan de ser ut, hva de har på seg eller hvordan de har det hjemme når det ikke er frontet på sosiale medier? Nesten aldri?

Akkurat!

 

For alle er bra nok! DU er bra nok! 

Så senk skuldrene og drit litt mer i alt <3

 

m

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg