Er gresset grønnere på den andre siden?

Processed with VSCO with a5 preset

 

Nå snakker jeg ikke til deg som er i et forhold der gresset er like nedsvidd som på Gran Canaria i høysesongen. Men deg som er usikker på om gresset er grønt nok. Jeg er ingen ekspert, livserfaringen min går bare 27 år tilbake i tid og jeg tar meg veldig til rette når jeg uttaler meg om dette.

Det som er tingen er at jeg har lært noe stort de siste årene, noe jeg selv tror er nøkkelen til “livet ut”. Vi lever i et samfunn der toleransen blir mindre og mindre. Forhold, ekteskap og familier tar slutt på brøkdelen av et sekund. Ofte uten grunn, eller med så spakt grunnlag at det skulle vært revurdert hundre ganger til før en satt spikeren i kista.

Det jeg har lært er at vi må legge bort frasen “Grønnere på den andre siden”. Det vi glemmer er at det ikke er hvor grønt gresset er som betyr noe. Alle forhold har sine utfordringer. Sånn er det bare. Vi har vaner og uvaner, meninger, holdninger og forventninger. Det skal mye til for at alle disse skal stemme overens når to mennesker skal bo under samme tak og dele livets gleder og sorger sammen. Man vil alltid støte på  bumper i veien, eller skjær i sjøen om du vil. Alltid ha gode dager og dager som ikke er så bra. Det man må huske på er at det er det som er livet.

Da jeg og kjærligheten ble sammen var alt spennende og nytt. Etterhvert innhenter hverdagen en og man begynner å se sider av hverandre man kanskje ikke helt så komme. Kjærligheten mener nok at jeg er ekstremt klagete, samtidig som jeg mener at han alltid har feil. Haha! Tingen er at jeg elsker ham uavhengig. Kjærligheten er den personen jeg vil irritere meg over når han ikke klarer å legge klærne sine i skittentøyskurven eller kommer for sent hjem til middag. Han er den jeg vil diskutere uenigheter med, den jeg vil klage på for å være for lite romantisk og den jeg vil bli ertet av. Jeg har ikke noe ønske om å finne ut om gresset er grønnere på en annen side. For jeg ELSKER DETTE GRESSET.

Så til deg som er usikker på om det er grønt nok hos deg. Det er ikke sikker du får noe grønnere gress et annet sted. Fokuser mer på om du elsker gresset ditt nok. Det er alt som betyr noe!

-M

 

1 kommentar
    1. For et fint budskap, all gress må pleies, vannes, gjødsles og gis kjærlighet ellers er det ikke pent noen steder. Og er gresset så mye grønnere en annen plass så er det kanskje fordi noen andre gir det gresset nettopp de her tingene, og da handlet det plutselig ikke om gresset men hva du gjør med det 😀 Jeg likte denne altså 😉
      Ha en fin fredag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg