Har vi startet på et nytt kapittel?

 

Jeg skjønner jo at sovingen til lille T kanskje ikke er verdens mest spennende sak å lese om. Men for oss er det en stor del av livet akkurat nå. En film som gjentar seg gang etter gang, en dramafilm. “Jakten på søvnen”, “Kampen om kvelden”, “Ti våkenetter og en natt i stillhet”. Jeg vet egentlig ikke tittelen. 

Det jeg vet er at jeg startet dette blogginnlegget i kveld, på telefonen etter å ha tatt kveldsrutinene sammen med lille T. Han så ut til å sovne raskt og jeg tenkte at NÅ, nå har vi endelig knekt koden. De to siste dagene har han tatt kvelden før klokken 20 og jeg var sikker på at det hadde ordnet seg. Vel, to sekunder etter at jeg skrev denne overskriften hoppet han opp av sengen og satte i gang med nok en ljomende “bæ, bæ lille lam”. Vi er med andre ord ikke i mål enda.

Så har vi kanskje ikke startet på et nytt kapittel likevel, men hey! Han er jo såå søt, haha. 

Vi har virkelig prøvd alle triksene i boka og har bestemt oss for å bare la det stå til. Han trenger bare lite søvn, det har han nesten alltid gjort. Så får vi ta igjen alt det andre senere. Barna er tross alt viktigst av alt. 

 

-M

 

3 kommentarer
    1. Det er nok veldig greit å bare la det stå til selv om man føler seg så rådløs og vil prøve alt man kan! Nå er jo ikke jeg noen ekspert med min sønn på 2.5 år men vel det første året her var det LITE søvn, plutselig bare endra det seg og han sov fra 1930 – 08/09 + en time på dagen. Og nå har han sovet mer eller mindre sånn i 8 måneder kanskje 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg