Jeg kan nesten ikke tro det!

 

Kjærligheten har guttenekveld. Han har det innimellom. Viktig å gjøre ting for seg selv innimellom og bla, bla, bla! Neida, jeg syns det er fint at han får tid til å gjøre ting han har lyst til. Det unner jeg han virkelig.

Når kjærligheten har guttekveld blir ting med en gang litt mer vanskelig her hjemme. Jeg klarer ikke å dele meg i to. Og med lille T som gjerne bruker 4 timer på å sovne, en snuppeliten som også trenger oppmerksomhet og et hus som bare eksploderer i rot hver eneste dag kommer jeg rett og slett ikke rundt. 

Jeg har jo fortalt tidligere at lille Mr. “VILIKKESOVE” mer en gjerne danser samba i senga si til klokken blir nærmere ti på kvelden. Når man endelig tror han har sovnet setter han gladelig i å synge bæ, bæ lille lam for full hals. Det er med andre ord hæla i taket og tenna i tapeten hver eneste kveld hos oss. Heldigvis er han ikke sinna, han bare sovner ikke. Og siden vi har stue i første etasje og soverom i andre blir man å sitte i nærheten av han til han er i drømmeland. 

Men dere, i dag skjedde det helt utrolige! Helt ute av det blå, akkurat den dagen det hadde passet ekstra fint at han sovnet litt tidlig. Akkurat i dag sovnet lille antisovemannen klokken SJU!!!! Halleluja! Det var min tur å danse samba hele veien ut av rommet, på tå, helt musestille. 

Så da tenker man kanskje at jeg slengte meg i sofaen, tok et glass vin, gråt en liten skvett. NEIDU! Det er ikke sånn det er å være mamma. Å få litt ekstra tid til overs vil si at man kan ta nedvask av badet, vaske et tonn med klær, sortere sokker og riste puter. Hadde aldri trodd at det skulle gi meg en så deilig følelse å gjøre de tingene, men akkurat i dag er jeg i himmelen. 

 

Nå er det ikke helt umulig at jeg jinxer hele greia ved å skrive det innlegget her. Plutselig har lille bare tatt “ei litta lur” og våkner for å danse samba resten av natten. Men jeg velger å tro at det ikke er tilfellet. 

 

-M

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg